tiistai 17. lokakuuta 2017

Auran nuortentalo 7.10.2017

Hups, raportoitavasta tanssireissusta on vierähtänyt jo jonkin verran aikaa... Mutta eikö tanssiraportti ole aina tanssiraportti, vaikka se tulisikin vähän myöhässä? 

Minun talvilavakauteni alkoi reilu viikko sitten Auran nuortentalolla - joka taitaa olla minun suosikkilavani talvisin. Siellä on aina niin mukava tunnelma, paljon ihmisiä ja paljon nuoria. Bändivalinnatkin ovat usein tosi onnistuneita, ainakin niinä iltoina kun minä olen ollut tanssimassa.

Noh, tämän vuoden avajaiset olivatkin sitten poikkeus sääntöön. Paikalla oli hurjan vähän ihmisiä, nuoriakaan ei ollut juuri paljoa, ja bändit jättivät toivomisen varaa. Tästä huolimatta minulla oli kyllä melko mukava ilta, tanssimaan pääsi ihan kivasti ja oli hauskaa olla taas pitkästä aikaa "oikeissa" tansseissa - viime aikojen tanssireissut kun ovat suuntautuneet lähinnä Pyrkivälle.

In the mood ei ollut todellakaan pettymys. Taitaa kuulua jopa lemppareihini nykyään, ainakin tuon viime keikan jälkeen. On niin hauskaa, kun tanssibändi soittaa vähän jotain erikoisempiakin kappaleita eikä aina niitä samoja jo tuhat kertaa kuultuja ikivihreitä. Suvi Karjula on valovoimainen esiintyjä ja valtavan hyvä laulaja. Hieman ehkä olisin vielä kaivannut monipuolisuutta ohjelmistoon, mutta muuten kyllä heidän osuutensa illasta oli aivan napakymppi!

Samaa ei voi valitettavasti sanoa toisesta bändistä. Pekka Rinne & Kuunsilta oli minulle uusi tuttavuus, enkä välttämättä tämän kerran perusteella eksy heidän keikalleen enää uudelleen. Yritystä selvästi oli ja ensimmäisen setin jälkeen kuultiin jopa jo lattareitakin, mutta silti minulle jäi tosi vaisu olo heidän esiintymisestään. Niitä samoja tuttuja kappaleita joita jo äsken manailin, eikä juuri mitään kontaktia tanssiyleisöön. Masurkatkin kestivät yhteensä ehkä minuutin! Pisteitä tälle bändille on annettava siitä, että he kertoivat aina mitä seuraavaksi on tulossa. In the mood sen sijaan usein unohti kertoa.

Ihan mukava aloitus talven tansseille. Ei yltänyt ihan siihen "paras ilta ikinä" -kategoriaan, joten täytyy varmaan pian lähteä uudestaan tansseihin jotta saadaan taas parasiltaikinä-materiaalia hehkutettavaksi! :)

1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

Moi - Olen kirjoittamassa Esakallion historiikkia ja toivoisin sen suhteen pientä yhteydenottoa hauskoista muisteluistasi. Kirjoita kiitos: tomi.lindblom@gmail.com