perjantai 18. syyskuuta 2015

Voihan nyt salsa sentään!

Jee, vihdoinkin tanssipäivitystä täältä Espanjan auringon alta! Vähän tosiaan tuntui jo siltä, että sopivaa tanssikoulua ei löydy, kaikki kun hirmu pitkän matkan päässä tai sitten sopivat tunnit olivat joskus kello 23 illalla... Pitkän harkinnan jälkeen päädyin kuitenkin Bora Bora Zig Zag -salsakouluun. Soitimme kyseiseen paikkaan ja minut ohjattiin 2 vuotta tanssineiden ryhmään. Paikasta sanottiin, että voin käydä kokeilemassa, ja vaihtaa sitten tasoa, jos kyseinen taso on minulle liian helppo tai liian vaikea.


Eilen oli sitten ensimmäinen tuntini. Minua jännitti ihan hirveästi. Olenko tarpeeksi hyvä, huomaavatko kaikki että en ole espanjalainen, ymmärränkö ohjeistuksen tarpeeksi hyvin...? Onneksi hostperheen äiti tuli mukaan, esitteli minut opettajalle ja katsoi, että selviän. Kaikki oli hirvittävän rentoa - jotkut tanssivat ihan tyytyväisinä flipflopit jalassa. Paikkana toimi romanttinen salsaklubi. 


Ai että minä tykkäsin! Tanssina salsahan oli minulle tuttu, joten sitä ei tarvinnut jännittää. Myös vaihtosysteemi toimi samalla tavalla kuin Suomessa - vaihtorinki ja ylimääräiset vaihtotytöt parien väliin. Vaihdot olivat vauhdikkaita ja toimivat tosi hyvin. Miehiä oli tietysti vähemmän kuin naisia, ja melkein kaikissa väleissä joutui odottamaan. Minua se ei kuitenkaan haitannut ollenkaan :) Ohjeistukset ymmärsin hyvin, ja mitä en puheesta ymmärtänyt, saatoin päätellä siitä, mitä opettajat tekivät. Yksi mies kysyi nimeäni ja sanoi arvelleensa, etten ole espanjalainen - oli luullut englantilaiseksi :D


Olin jännittänyt ihan turhaan, että ryhmä on minulle liian edistynyt - itse asiassa välillä tuntui siltä, että haluaisin jopa enemmänkin haastetta. Luulen kuitenkin, että pysyn tässä ryhmässä. Olin eilen yhdentoista aikaan kotona, ja kun seuraavana aamuna pitää herätä 7.45 laittamaan lapsille aamupalaa, en mielelläni jää enää siihen seuraavaan, edistyneempien tanssijoiden ryhmään. Tosin saa nähdä, jos tästä oikein innostun niin voihan olla että ryhdyn käymään neljällä tunnilla viikossa (tai sitten en :D)! Jokaisen tason tunteja on nimittäin kaksi kertaa viikossa.


Olen hirveän tyytyväinen. Koko kotimatkan (ensin 20 min ratikalla ja sitten vielä vartti kävellen) eilen hymyilin ja tanssahtelin itsekseni, sillä salsatunti oli juuri sitä mitä olin odottanutkin, ellei jopa vielä paljon parempaa :)  Näyttäisi siis siltä, että tanssikengät tulevat saamaan kyytiä myös täällä (maassa maan tavalla, mutta flipflopeissa en rupea tanssimaan! :D)

2 kommenttia:

JKallio kirjoitti...

Tuosta nimestä tuli mieleen sellainen triviaali seikka, että kuinka lausut oman nimesi siellä? Se kun on varsin h-painotteinen. Täällä härmässä se ainakin kuulostaisi vähän koomiselta. :D

Hyvä että lähti salsat rullaamaan! Vuoden päästä voit jo perustaa täällä oman salsakoulun.

Heta Ilona kirjoitti...

Hehee :D Lausun nimeni ihan suomalaisittain täällä, tosin välillä kun puhun espanjaksi jonkun kanssa, tulee nimi lausuttua vähän voimakkaammalla h:lla varustettuna, kuin se kirjoittettaisiin "Jeta". Täällä Murciassa ihmiset ainakin sanovat nuo G:t ja J:t tosi voimakkaasti, ja monet lausuvat minunkin nimeni sitten "Jetana". Perhe aika hyvin osaa jo sanoa suomalaisella H:lla. Ei minua ollenkaan haittaa, vaikka joku vähän omintakeisemmin lausuisi nimeni :D Kunhan nyt ei sano "Eta", niinkuin voisi myös kuvitella jonkun sanovan... ^^

Hah, sitä omaa salsakoulua saadaan odotella vielä ainakin jonkin aikaa :D Kiitoksia toki luottamuksesta!