sunnuntai 28. joulukuuta 2014

V2 27.12.2014

Olipas hauska ilta! Eilisen motto oli selkeästi "ei se määrä, vaan se laatu". Ihmisiä oli nimittäin aika vähän, varsinkin miespuolisia. Nuoria tyttöjä istuskeli paljonkin penkillä, mutta nuoria miehiä ei näkynyt missään. Todennäköisesti kaikki sen suunnan nuoret olivat Aurassa ja minun kotikontujeni ihmiset Lumon avajaisissa ja Ruusulinnassa. Alkuillasta ehkä vähän harmitti, ja olin ihmeissäni - viime kerralla kun V2:lla olin (maaliskuussa), siellä oli hirveän paljon nuoria! No, eipä minua enää muutaman kappaleen jälkeen haitannut, kun pääsin silti paljon tanssimaan ja hauskaa oli :)

V2 on tosi kaukana, enkä sinne kyllä lähtisi yhdeksi illaksi, mutta nyt olin yötä erään tuttavan luona, joten ajomatkaa ei loppujen lopuksi tullut kuin puolisentoista tuntia suuntaansa. V2 on (ainakin ennen, enää en ole ihan varma kun niitä ihmisiä ei paljon ollut) niin kiva lava, että pitkä matka ei haittaa. Minä tykkään tosi paljon niistä koristeluista, ja lava on mukavan kookas. Kahvilan puolelta voi kivasti tarkkailla orkestereita, samalla kun siemailee aivan taivaallista sitruunalimua. Pientä miinusta lavalle on annettava siitä, että naisten rivin penkeillä on pahuksen kylmä (jostain sieltä seinän takaa puhaltaa koko ajan kylmä viima) ja paikka paikoin lattian saumat osuvat ikävästi jalkoihin tanssiessa. 

Sinitaivaalla oli tosi hyvät setit jälleen. Pitkästä aikaa saatiin kuulla mm. Sori vaan ja Child's anthem. Mikan laulamasta Pelurista on tullut melkein yksi lemppareistani. Kertosäe on niin kiva, kun kaikki laulavat taustalla stemmoja. Sultans of swing oli mielestäni vähän tylsä silloin kun se uutena tuli ohjelmistoon, mutta nykyään olen alkanut pitää siitä. Se on vähän erilainen kuin perinteiset bugg-biisit, ja se on myös mukavan vauhdikas. Pistimme eilen Ellin kanssa sähläten tanssien, kun oli Rio Granden ja mainitun Sultans of swingin aika. Sinitaivaan polkkakappaleita ei valitettavasti päästy tanssimaan, mutta onneksi toinen orkesteri soitti polkat. Masurkat ja jenkat mentiin Sinkkujen tahtiin. Toinen jenkka tietysti tuttuun tapaan letkajenkkana - turvallisesti orkesterin herrojen välissä :)

Saija Tuupanen sekä hänen bändinsä eXmiehet (Arvatkaa, kuinka kauan olen miettinyt tuota kirjoitusasua. Kuuluuko se kirjoittaa niin, että ensimmäinen e on pieni?) olivat minulle uusia tuttavuuksia. En joutunut pettymään! Heillä oli tosi kivoja kappaleita ja Saija Tuupanen oli hyvä esiintyjä ja hänellä oli hieno ääni. Silti pidin ehkä enemmän pelkän bändin esittämistä kappaleista. Jostain syystä naisiskelmälaulajat eivät iske minuun ollenkaan. Pitää olla ihan tosi hyvä naislaulaja, että minä olisin innoissani! :D 

Kuvat tällä kertaa loppupläjäyksenä. En oikein vieläkään osaa päättää, onko hauskempaa, että kuvat ovat teksipätkien välissä vai kaikki yhdessä lopussa. Toivottavasti lukijoillani on ollut hauskat tanssit, missä ikinä sitten tanssittekaan! Jos teitä kiinnostaa, millaiset avajaiset paljon puhutussa Lumossa oli, niin mainio kollegani on niistä blogissaan kirjoitellut: click!

Pienet huoltoasemaseikkailut ennen tansseja. Joku haamuilee oikeassa reunassa...
Taiteellinen kaakaokuva. Vasemman reunan ruskea läikkä kupin reunassa tosin vähentää tämän taiteellista arvoa aika olennaisesti :(
Lempipaikkani V2:lla :D
Vessasta löytyi mainio kuvausseinä!
Romanttisuuspisteet V2 keräsi tunnelmallisilla kynttiläpurkeilla :3

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mistäköhän johtuu, ettei V2 enää vedä nuoria niin kuin vielä muutama vuosi sitten. Harmi sinänsä. Itse ajelin perjantaina V2lle ja lauantaina tanssahtelin Aurassa. Aura vei kyllä pisteet kotiin 6-0 :)

Tiia kirjoitti...

Oon miettiny ihan samaa, että miksei V2 kiinnosta enää nuoria.. harmittaa itseäkin kun Auraan tulee melkein puolta pidempi matka kuin V2:lle, mutta montako iltaa viitsii istuskella sivustalla. Pääseekö teidän kokemuksen mukaan Auraassa uudetkin naamat tanssimaan? :)

Heta Ilona kirjoitti...

Se on jännä, koska mielestäni V2 ei ole muuttunut mitenkään sitten viime vuoden... Voisiko se johtua sitten vaan siitä, että lauantaisin on niin paljon muutakin tanssitarjontaa? Anonyymi, oliko Aurassa paljon porukkaa lauantaina? :)

V2:lle pitäisi suunnitella joku nuorten täsmäisku, niin että uudetkin nuoret kiinnostuisivat siitä. Itselleni se on tosin pidemmän matkan päässä kuin Aura, joten Auraanhan minä useammin menen - nyt olin V2:lla oikeastaan vain Sinitaivaan takia :D

Minä olin uusi naama Aurassa 15-vuotiaana, joten hivenen nihkeämpi hakumenestys varmaan johtui siitä, että olin niin pikkutyttö :D Mutta kyllä siellä on hyvin päässyt aina tanssimaan! Ja siellä on aina niin ihanan sydämellinen tunnelma, joka oikein toivottaa tervetulleeksi!

ps. Tiia, hauskaa kun tulit nykäisemään hihasta eilen! :)

Anonyymi kirjoitti...

Itse tuli mentyä lähinnä artistien perässä Auraan viime viikonloppuna. Väkeä oli mukavasti sekä perjantaina, että lauantaina. Molemmat paikat ovat kyllä kivoja, hankalaa sanoa minkä tanssipaikan ihmiset valitsevat juuri tiettynä iltana ja miksi.

Anonyymi = Taru kirjoitti...

Aurassa oli lauantaina ihan hyvin porukkaa, ei kuitenkaan ruuhkaksi asti. Esimerkiksi sillon Sinitaivas & Hurma tansseissa porukkaa oli varmaan tuplat. Jo 12 aikaan pääsi viilettämään tangoa pitkillä askeleleilla, vailla törmäilyjä. Eli sopivasti väkeä miun makuun, ja muutama tietty mies paikalla, niin avot! :D

Myös mun mielestä Aurassa on jotenkin lämpimämpi tunnelma kuin V2lla. Auraan tulee usein nuoret vain istuskelmaankin ja tanssivat sitten muutamat hittibiisit loppuillasta, mutta tulevat sentään paikalle. V2lla kun niitä nuoria ei ole edes istuskelemassa, ainakaan enää. Mulla ajomatka on suurinpiirtein sama kumpaankin paikkaan, mutta viimesen vuoden aikana oon valinnut lähinnä aina Auran, vaikka esiintyjät vetäis Valtatielle. Toki myös pääsylippu+narikka yhdistelmä on Aurassa 3 euroa halvempi, ainakin ekan tunnin ajan. Onhan se rahaa sekin, ja tulee hyvä mieli kun pääsee kerrankn hieman halvemmalla :) Aurassa myös palvelut aina pelaa, narikkajono etenee vauhdilla, vessat on siistit ja niitä on myös naisille riittävästi, talkoolaiset tosiaan osaa tuolla hommansa.

Silti pohdin ensi lauantaina jälleen koettaa V2sta, jos vaikka kurssit olis saanu väkeä sinne. Tai sitten tsekkaamaan paljon puhuttu Lumo.. :)

Heta Ilona kirjoitti...

Niin, kai sitä punnitaan monia asioita, kun tanssipaikkaa valitaan. Jollekulle artisteilla ei ole mitään väliä, kun taas minä valitsen aika pitkälti artistin perusteella tanssipaikkani :D

Taru, tuo on totta mitä sanoit Aurasta. Siellä on kyllä henkilökunta ihan omaa luokkaansa :) Myös minä toivon, että V2:lla on ensi viikonloppuna kurssien ansiosta enemmän porukkaa, sillä ajattelin viettää tanssikurssien jälkeen kaikki illat la-su-ma siellä. Lumo on herättänyt niin paljon keskustelua, että se on kyllä joskus tsekattava ihan jo senkin takia :D