maanantai 21. elokuuta 2017

Blochin Slipstreamit - täyden kympin tanssikengät

Kun aloitin tanssiharrastukseni, tanssin jonkin aikaa ihan vain Conversen tennareilla, mutta pian hankin ensimmäiset ihan oikeat tanssikenkäni - ensimmäiset Blochin mustat Slipstreamit. Ja tanssiharrastuksen jatkuessa on todella huomannut, että oikeanlaiset ja sopivat tanssikengät ovat ihan tanssijan ykkösjuttu. Jos sinulla on hyvät tanssikengät hakusessa, niin täältä tulee vahva suositus omille suosikkikengilleni!

Tältä näyttävät vastaostetut Slipstreamit - kävin juuri hankkimassa itselleni uudet vanhojen, puhkikuluneiden tilalle. 
Minä olen käyttänyt tanssiharrastukseni aikana kaksia erilaisia tanssikenkiä - noita mainittuja Blocheja ja Bleyerin hopeisia jazz-tossuja, jotka ovat nekin todella hyvät jalassa. Korkokenkiä en ole oikein koskaan osannut tanssiessa käyttää (enkä kyllä kävellessäkään), vaikka olenkin miettinyt, että esimerkiksi salsassa lattarikorkkarit olisivat tosi kivan näköiset. Luultavasti tulen kuitenkin aina suosimaan matalapohjaisia tanssikenkiä, koska ne ovat niin mukavat jalassa.

Mainitut Blochit ovat minulle aivan ykköskengät mukavuutensa ja käytännöllisyytensä takia. Ne ovat pehmeät, ja kovempaa pohjaa on vain kantapäässä ja päkiässä, jolloin kankainen keskiosa jää hyvin taipuisaksi ja miellyttäväksi jalalle. Kengät hengittävät hyvin ja jalat eivät hikoile aivan ylettömästi niillä tanssiessa. Pohja luistaa mielestäni varsin hyvin kaikenlaisilla parketeilla, eikä missään ole ollut ongelmana liika liukkaus (Bleyerit ovat välillä tuntuneet vähän liukkailta joillakin parketeilla). 


Myös kenkien hinta-laatusuhde on mielestäni kohtuullinen. Tanssipuodissa, josta minä kenkäni olen ostanut, kyseiset Blochit maksavat 53 euroa. Aiempina vuosina kengät kestivät kauemminkin, mutta nykyään yhdet kengät kuluvat loppuun (=hajoavat pohjasta) reilussa vuodessa. Varmasti hieman vähemmän aktiivisella käyttäjällä kengät kestävät kauemmin, mutta minä käyn tansseissa paljon, ja yleensä treeneissä käytän juuri Blocheja ja säästän hopeiset Bleyerit tansseihin. Minulla on myös beiget Slipstreamit, joita olen käyttänyt huomattavasti vähemmän kuin mustia - ja ne ovatkin kestäneet huomattavasti kauemmin. 

Ja tältä näyttää ero vastaostetun ja vuoden verran käytetyn kengän välillä :D
Eikä ulkonäössäkään ole moittimista. Mustat kengät on helppo yhdistellä moniin erilaisiin tanssiasuihin, ja Slipstreameja saa myös muissa eri väreissä. Eiväthän nuo kengät nyt mitkään juhlakengät ole, mutta mielestäni kuitenkin sievemmät kuin jotkin järeämmät tanssilenkkarit. Olen tykästynyt noihin niin paljon kuluneina vuosina, että olen oikeastaan alkanut pitää niitä jopa oikein sievinä. Se on varmaa, että ovat kyllä parhaat tanssikengät ikinä!

Ei kommentteja: