sunnuntai 18. toukokuuta 2014

Polkka

Ajattelin, että voisin vähän puhella myös eri tanssilajeista. Lähinnä siitä, miksi pidän kyseisistä tansseista ja miten juuri minä koen ne, koska askeleet ja kattavat perustiedot lajeista löytyvät esimerkiksi tanssinetistä.

Polkka saa kunnian olla ensimmäinen. Johtuen siitä, että toissapäivänä missasin illan ainoat polkat (ja vielä naistenhaulla!) koska minun piti operoida hajonneita sukkahousujani. Lisäksi tänään on vielä niin ihanan aurinkoinen ja kesäinen päivä, että tuolla pihanurmella voisi vaikka pistää polkaksi!

Askeleet voi jokainen halutessaan tsekata täältä:

http://tanssi.net/fi/lajit/polkka/perus.html
(itse opettelin polkan perusaskeleen juuri tuon animaation avulla - keittiön lattiaparka...)

Minä rakastan polkkaa sen vauhdikkuuden takia. Usein polkkaa tanssiessa tuntuu kuin vain lentäisi läpi tanssilattian! On harmi, että yleensä polkkaa tulee vain yksi tai kaksi paria illassa - toisaalta se on myös tanssi, jota tanssimaan on ehkä hieman vaikeampi päästä kuin muita tansseja, koska polkan osaajia ei yleensä hirveästi ole, ja polkalle haetaan usein aina samoja tuttuja. Polkkaa on myös aika vaikea mennä jonakin muuna tanssina - tosin olen kyllä nähnyt sitä bugginakin mentävän (:

Polkkamusiikki on ihanan hyväntuulista ja menevää. Perinteinen Säkkijärven polkka on toki ihana, mutta yksi on ja tulee aina olemaan ylitse muiden:

Juhannuspolkka

Kaikkein parhaimmillaan kyseinen kappale on mielestäni Sinitaivaan esittämänä! (: En ole onnistunut tanssimaan kyseistä kappaletta kertaakaan nauramatta :D

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Polkka on kyllä jalo tanssi :) Kerran Riutanharjulla yksi tyttö sanoi minulle kun oltiin tanssittu polkat "Nyt oon ihan hiestä märkä ja pulssi varmaan 180, mutta kyllä oli kivaa. Illan parhaat tanssit!" Tuollainen jäi mieleen yhtenä parhaista hetkistä minun alkavalla tanssiuralla :)

Pian suuntana Kolmilammi ja Pekkaniskan pojat! :)

Heta Ilona kirjoitti...

Polkka on jaloin tanssi ikinä!! :D Jäätävät polkkahiet ja melkein kuoleminen siihen hengästyksen määrään eivät haittaa mitään, koska aina on vain niin hauskaa mennä polkkaa <3 Toivottavasti sinulla oli hauskat tanssit PNP:n tahdittamana!