tiistai 16. syyskuuta 2014

Arkistojen kätköistä: Ämyri 23.6.2012


Ajattelin palata parin vuoden takaiseen juhannuspäivään, kun olin ensimmäistä kertaa Ämyrillä - ja myös ensimmäistä kertaa kuuntelemassa Sinitaivasta. Elli ja Tommi olivat jo etukäteen kehuneet Sinitaivasta, joten minulla oli tosi suuret odotukset sitä kohtaan. Kuten jo aikaisemmin olen kertonut, pidin bändistä tosi paljon jo ensi kerrasta lähtien. Erityisesti rakastuin biisiin Ei tule toista eilistä. Biisiin, josta muuten edelleen pidän tosi paljon! :)


"Voi, Sinitaivas oli ihan uskomattoman hyvä bändi! Toi Ei tule toista eilistä on aivan ihana, ja ne oli muutenkin ihan hirveen hyviä ja oli ihanaa tanssia niitten tahtiin! Ne oli melkee yhtä hyviä ku Jani&Jetsetters ja Varjokuva! Pääsee lemppareitten joukkoon ;)" (hahaa, nykyään ovat tainneet mennä noista kahdesta jo ohi lempparilistalla :D)

"Elli ja Tommi osti niiden 2 levyä ja mä laitoin molemmat iPodille, ja nyt voin popittaa niitä <3"

"Eiliset tanssit oli ihan mahtavat, ehkä parhaat missä oon koskaan ollut!"

Sinitaivaan kanssa lavalla oli Suvi Teräsniska. En pitänyt hänen seteistään ollenkaan, koska kappaleet eivät usein tulleet pareina ja äänenvoimakkuus oli ihan korviahuumaava. Siitä sitten päätin, että koko Teräsniska ei ole minun juttuni - vasta tänä kesänä olen alkanut kuunnella hänen biisejään ja tullut siihen tulokseen, että laulajana hän on ihan tosi hyvä, mutta ehkei vain sovellu tanssimusiikiksi... Alla mielestäni yksi hänen kauneimmista kappaleistaan:


Noissa tansseissa oli tosi paljon ihmisiä, mutta eipä se menoa haitannut. Oli kyllä todella hauskaa, niin kuin noista päiväkirjateksteistä voi päätellä. Ämyri oli minusta hirveän romanttinen paikka! Ja sitä se on kyllä edelleenkin :)


ps. Se olis kolme päivää kuolemanrangaistuksen loppumiseen! Oon jo nyt ihan innoissani! :P

2 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Jännittävää! Munkin lempi biisi Sinitaivaalta on ei tule toista eilistä :;D <3 Se on aina toiveena kun meen niitten keikalle.

Heta Ilona kirjoitti...

Aijaa oho :D Jotain maagista siinä biisissä sitten on oltava! ;)