sunnuntai 7. syyskuuta 2014

Arkistojen kätköistä: Teeriharju 17.1.2014

Oikein hyvää sunnuntaipäivää kaikille! Lueskelin vanhoja päiväkirjojani etsien sopivaa tanssi-iltaa arkistojen kätköistä -postaukseen. Ei voinut kuin hymyillä, kun luin selostuksiani tanssi-illoista! Tanssin ansiosta olen kokenut niin ihania hetkiä, että ei sitä oikein edes tajua :) Mitä minä olisin muka tehnyt nämä kolme vuotta, ellen olisi aloittanut tanssia?


Päiväkirjasta löytyi tuon yllä näkyvän nimmarikortin lisäksi myös paljon muuta mielenkiintoista koskien kyseistä iltaa:

"Ei mulla muuta ku et eilinen ilta oli ehkä paras ikinä!"

Olin juuri saman päivän aamuna käynyt harjoituskampauksessa wanhojentansseja varten, ja muistan miten innoissani olin kun sain jättää kampauksen päähäni kampaajalta lähtiessäni - tunsin itseni tosi nätiksi noissa tansseissa :) Olimme Ellin kanssa liikkeellä, ja meillä oli hirmuisen hauskaa!

"Tuttuja oli - - ja sit semmone yks kiva, SE OPETTI MULLE POLKKAA! Mä osasin mennä sitä, ja se oli ihan hirveen hauskaa! Oon niin ilonen että osaan nyt silleen paljon tansseja ettei mun tarvii enää jättää mitään kappaleita väliin! :)"

Olin kotona opetellut polkan askeleet ja tuolla tansseissa uskalsin kysäistä eräältä tutulta mieheltä, josko hän näyttäisi minulle miten askeleet menevät parin kanssa. Siitähän se polkka sitten lähti sujumaan. Olin pitkään jo kärsinyt siitä, että jouduin aina huilaamaan polkat ja masurkat - niitä kun ei oikein minään muunakaan tanssina voi tanssia. Se fiilis kun oppi ne vihdoin (masurkan olin oppinut jo vähän aikaisemmin)!

"Olipas ihanaa kuulla taas Taikakuuta pitkästä aikaa! En mä ollu muistanu että ne on niin huippuja, kaikki biisit oli ihan nappivalintoja! :)"

"Myrskytuuli oli tosiaan kans ihan huippu. Musiikit oli kyllä niin onnistuneet, et ihmettelin miksei siellä ollut yhtään enempää tanssijoita. Naisia oli kuitenkin ihan jäätävä enemmistö, niin kuin viimeksikin kun Taikakuu ja Myrskytuuli oli samaan aikaan."

En tiedä mistä se johtuu, että Taikakuun ja Myrskytuulen yhteistansseissa on aina niin hirveän paljon naisia. Tuolla se ei kuitenkaan haitannut yhtään, koska tanssimaan pääsi kuitenkin tosi hyvin :) Myrskytuulta kohtaan minulla ei vielä tuolloin ollut sen suurempia tunteita, mutta nykyään kuuluu kyllä ehdottomasti suosikkeihini.

"Nyt mulla on vaan sellanen kauhea polte päästä uudestaan tanssimaan!"

Jaa. Eikö mulla ole sellainen koko ajan? :D

Ei kommentteja: