perjantai 12. syyskuuta 2014

Finlanders

Minulla on ollut viimeiset pari viikkoa ihan jäätävä Finlanders-kuume, olen kuunnellut heidän biisejään ihan älyttömästi. Ovat he minun mielestäni aina hyviä olleet, mutta vasta viime aikoina olen alkanut kuunnella heidän tuotantoaan enemmänkin.

Finlandershan on bändi, joka tulee varmaan kaikille ihmisille ensimmäisenä mieleen kun puhutaan tanssibändistä, eräänlainen hyvän tanssibändin prototyyppi. Siksi onkin aika noloa myöntää, että olin heidän keikallaan ensimmäistä kertaa vasta tämän vuoden tammikuussa - reilut kaksi vuotta olin käynyt tansseissa enkä kertaakaan heitä livenä nähnyt! Silloin he eivät tehneet minuun sen suurempaa vaikutusta, mutta kyllähän minä heistä tykkäsin. 

Finlanders on siitä kiva, että heidän ohjelmistonsa on monipuolinen: sieltä tulee hitaita ja nopeita, lattareita, masurkkaa ja vaikka mitä. Minusta on hauskaa että bändi on iso ja että siinä on myös puhaltimia - ne tuovat mukavasti eloa kappaleisiin. (Huomaahan sen myös esimerkiksi Sinitaivaan kohdalla - meno on niin eri kun mukana on kaksi tuuttaajaa yhden sijaan!)

Omia lempparikappaleitani Finkkujen tuotannossa ovat ehdottomasti Hiljaiset sillat, Amor ja Oikeesti - vaikka voisi kuvitella että tuohon viimeiseen jo kyllästyisi kun se aina ja kaikkialla soi, mutta eihän siihen voi kyllästyä!

Muita hyviä biisejä, kuunnelkaa ihmeessä:

Nopeat: Kaikki tytöt, Yakety sax (tää on ihan loistava!), Rannalle sannalle, Naiset (kuuluu vakkareihin tanssimatkasoittolistoissa), En, Taas tässä kävi näin

Hitaat: Viimeinen valssi, Lintu, Sieluni kaunis Maria, Jeanette, Silmät niin kuin mantelit, Anna jatkua yön, Daniela

Ja tänään kaikki sitten Esakalliolle - siellä Hurma ja Finlanders, eli luultavasti ihan mahtitanssit! :) Minua ei sieltä löydä, koska minulla on treffit ussankirjan kanssa, mutta eiköhän siellä ole niin paljon muuta porukkaa ettei minua kaivatakaan :D

Ei kommentteja: