tiistai 5. elokuuta 2014

Valasrannan tanssileiri - päivä 8

 
 
Viimeisenä leiriaamuna minulla oli aika ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta olin aika surullinen, että kyseessä oli leirin viimeinen päivä, mutten kuitenkaan halunnut käyttää päivää murjottamiseen - edessä oli kuitenkin ihan huippuja kursseja ja illan lopuksi vielä mahtitanssit Esakalliolla! Sitä paitsi oli ihan hirveän hauskaa, että pääsin nyt kursseille yhdessä Ellin kanssa :)

Aamupäivästä menimme kahdelle boogie woogie -tunnille. Se oli minulle periaatteessa uusi ja periaatteessa vanha tanssi - tunsin kyllä askeleet ja olin sitä joskus tanssinut, mutten koskaan ollut kursseilla. Oli tosi kiva, kun oppi vähän enemmän tekniikkaa ja tajusi enemmän lajin fiiliksestä ^^ Boogie woogie on kyllä ihan tosi hauska tanssi!

 
Lounaan jälkeen istuskelimme koulun pihalla viltillä nauttien omareista. Siinä oli niin ihana olla auringossa ja lämmössä, että teki melkein mieli jäädä siihen, mutta masurkkatunti veti kuitenkin pidemmän korren :)


Masurkkatunti oli ihan puhdasta parhautta! Minulla ja Ellillähän on tapana hyppiä masurkat aina yhdessä, Elli viejänä - ja nyt saimme treenata kokonaista puolitoista tuntia keskenämme :) Tunnilla tuli tosi paljon uutta kuviomateriaalia, mikä oli ihan todella hauskaa. En ole tajunnutkaan, että masurkkaan voi tanssia niin monia eri kuvioita. Tunnilla oli ihan tosi hauskaa, ja mietittiin että illalla päästään vielä testailemaan kuvioita ihan käytännössä, koska Sinitaivaan tansseissa masurkka on enemmänkin sääntö kuin poikkeus.


Perjantain ja samalla leirin viimeinen tunti meille oli Susan emännöimä charleston-tunti. Ja täytyy sanoa, että leiri sai todellakin arvoisensa päätöksen! Tunti oli äärettömän hikinen, hiukan sekopäinen ja ehdottomasti PARAS TUNTI IKINÄ. En koskaan lakkaa ihailemasta Susan energiaa ja opetustyyliä - ehdottomasti lempiopettajani. Ja charleston oli tanssina juuri niin hauskaa kuin miltä se on minusta aina näyttänyt. Tunnin jälkeen ajattelin: tätä on pakko päästä tanssimaan enemmän joskus tulevaisuudessa!


Charlestonin jälkeen ohjelmassamme oli suihku, ja sitten olikin pakko lähteä matkaan. Tuossa pihalla autossa istuessa meinasi kyllä silmäkulmasta livahtaa muutama kyynel, mutta päätin vakaasti että ikävöin leiriä ja leirin ihmisiä sitten seuraavana päivänä. Olihan meillä kuitenkin vielä suuntana Esakallio ja Sinitaivastanssit!


Matka meni hyvin Ellin ajaessa ja minun leikkiessä kartanlukijaa (oikeasti olen tässä hommassa tosi huono). Somerolla pysähdyttiin vielä ABC:lle syömään.


Tansseihin ehdittiin sopivasti ensimmäisille valsseille, ja heti alusta alkaen pääsi tosi hyvin tanssimaan :) Ihmisiä oli aika paljon enemmän kuin edellisillä Esakallio-reissuilla, vaikka jotenkin minusta taas tuntui että ihmisiä oli aika vähän :D Masurkkaa päästiin tanssimaan Ellin kanssa, jee! Ilma oli tosi lämmin ja minulla oli ihan hirveän KUUMA. En ole varmaan missään tansseissa hikoillut niin paljon kuin noissa - ja pakkohan ne polkat ja muut oli tietysti tanssia ihan täysillä siitä huolimatta...


Olin tosi tyytyväinen Sinitaivaan setteihin - mutta niinhän minä olen oikeastaan aina :D Midinettiä olen ollut kuuntelemassa joskus kauan aikaa sitten, ja muistin heidän olevan tosi hyviä. Niinhän he olivatkin! Johanna Pakonen oli uusi tuttavuus näin livenä, vaikka hänen musiikkiaan olen jonkin verran kuunnellutkin. Tykkään tosi paljon hänen äänestään, ja biisitkin oli tosi hyvin valittu :) Oli hauskaa kuulla oikea versio Sinitaivaan esittämästä Yöt, illat elokuun -kappaleesta - Sinitaivaan versiota ei tuona iltana sitten kuultukaan ^^


Yöllä pääsin sitten nukkumaan omaan sänkyyn. Toisaalta en olisi millään halunnut lähteä leiriltä, mutta toisaalta - onhan se ihan terveellistä vähän nukkuakin välillä :D

Mietiskelin huomiselle vielä pientä yhteenvetopostausta leiristä, jos joku ei vaikka jaksa lukea näitä pitkiä sepustuksia :) Sitten siirrytäänkin jo pikku hiljaa uusiin aiheisiin...!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kiva kun olit tehnyt päiväkohtaiset sepustukset leiristä, mä ainakin jaksoin lukea! Kuulosti tosi huipulta, mä harkitsen kyllä vakavasti leireilyä ensi kesälle.

Heta Ilona kirjoitti...

Jee, tosi kiva että tykkäsit! :) Mietin pitkään, miten oikein toteutan postaukset leiristä... Suosittelen kyllä ehdottomasti lähtemään mukaan ensi kesänä - sen verran huippu kokemus tuo oli! :)