perjantai 21. marraskuuta 2014

Vastauksia kysymyksiin, osa 2


Mikä on lempiruokasi?
Rakastan espanjalaista ruokaa, kaikki churrot ja paellat, mmm... Pidän myös kaikesta kotiruuasta, äidin lasagne on parasta mitä tiedän!

Lempi tanssivaatteet?
Tämä vähän vaihtelee fiiliksen mukaan... Tällä hetkellä lempivaatteeni taitaa olla tummansininen mekko, missä on kimaltavia helmiä kauluksessa (näkyy kuvassa). Lempparikenkäni ovat hopeiset bleyerit.



Inhokki tanssivaatteet? (käytössä huonoiksi todetut)
En osaa nimetä mitään tiettyä vaatekappaletta, mutta huonoksi olen todennut seuraavan yhdistelmän: hame, jokin paita ja vyö niin että se tulee hameen ja paidan välisen saumakohdan päälle (vuosisadan selitys :D). Se vyö ei vaan yksinkertaisesti pysy siinä paikallaan, ja sitten sitä saa koko tanssi-illan olla korjailemassa. Liian lyhyt mekko läpinäkyvien sukkahousujen kanssa on katastrofi. Ja farkut eivät myöskään taida olla minulle sopiva tanssivaate.

Mistä unelmoit?
Voi, minulla on niin monta juttua, mistä unelmoin! Muutamia esimerkkejä: Haluaisin päästä käymään taas Espanjassa. Unelmoin hyvästä yo-todistuksesta ja sen jälkeen opiskelupaikasta toivomassani yliopistossa. Ja jos vielä vähän kauemmas tulevaisuuteen mennään, niin unelmoin maalaistalon emännyydestä ja pikku perheestä :3 

Kuinka kauan sinulla menee tanssi-iltaan valmistautumiseen?
Tämä riippuu niin paljon päivästä... Jos minulla on sellainen päivä, ettei mitään muuta tarvitse tehdä, niin on hauskaa sovitella erilaisia asuja vaikka monta tuntiakin. Jos olen jo päättänyt vaatteet tai muuten vain minulla ei ole aikaa sen suurempaan pelleilyyn, aloitan valmistautumisen ehkä tuntia tai puoltatoista ennen kuin lähden. Ja yleensä olen aina valmis ihan liian aikaisin ja hiillostan matkakumppaneita nopeampaan toimintaan sitten loppuajan (odotan jo, mitä Elli tulee tähän kommentoimaan...:D). Nopein valmistautuminen on varmaan ollut jotain kymmenen minuutin luokkaa.



Kuinka usein käyt tanssikursseilla? Käytkö jollain viikkotunneilla?
Tällä hetkellä käyn tanssikursseilla todella satunnaisesti - lähinnä juuri näillä viikonloppuleireillä ja muilla. Viime vuonna kävin viikkotunneilla, mutta nyt minulla ei ole ollut niille aikaa eikä oikeastaan tarjontaakaan ole paljoa lähistöllä ollut. Mutta ehkä sitten tulevaisuudessa, kun muutto opiskelupaikkakunnalle on edessä! :)



Millaisia kenkiä käytät talvisin?
Minulla on yleensä mokkaiset talvisaappaani. Lavalla sitten laitan tanssikengät jalkaan ja heitän saappaat narikkaan. Jos minulla ei ole narikkaan muuta laitettavaa (joku muu huolehtii autonavaimista tms) niin saatan heittää ulkokengät joskus jonnekin penkin allekin (näin teen varsinkin kesäisin). Ei kukaan ole ainakaan vielä kenkiäni varastanut! :D

Lempikappaleesi?
Vaihtelee päivittäin... :D Ultimate kestosuosikkeja tällä hetkellä ovat Sinitaivaan Vastasyntyneet ja Rio Grande. Ei niihin vaan kyllästy!



Jos olisit eläin, niin mikä eläin olisit?
Joku lintu, koska minusta olisi niin hauskaa osata lentää. Olisin varmaan merikotka. Kaunis, mutta vaarallinen! :)

Onko sinulla ollenkaan huonoja iltoja vai kirjoitatko vain hyvistä?
Vapaasti suomennettuna: Oletko tekopirteä huijari? :D Totuus on, että minulla ei ole huonoja iltoja. Olen kirjoittanut blogin aloittamisen jälkeen jokaisesta illasta. En tiedä sitten, onko minussa jotain vikaa, mutta yleensä aina on vain niin hauskaa, ettei muutamia huonompia hetkiä muista ollenkaan. Aina tuntuu siltä, ettei vielä ikinä ennen ole ollut niin hauskaa! Tietysti minä myös käytän superlatiiveja melkoisen huolimattomasti - ei vaadita paljonkaan, että ilta on minulle "paras" :) Ja valitsen illat etukäteen aika tarkasti - miten illasta voisi tulla huono, jos artistit ja paikka ovat tosi hyviä?
Hetkinen. On minulla ollut yksi huono ilta. Mutta se oli ennen kuin aloitin tämän blogin kirjoittamisen! Ajattelin, että kirjoittaisin tästä illasta myöhemmin - ihan vain todistaakseni etten minäkään sentään turhan positiivinen ole! ;)

Jaahas. Ja sitten perjantain viettoon. Aamulla kävin tekemässä yhteiskuntaopin kokeen, ja nyt voisi lähteä reippaalle lenkille sen kunniaksi. Illalla olisi mahdollisuus mennä tsekkailemaan Onnentähteä... Kiusaus taitaa olla aivan liian suuri vastustettavaksi!

4 kommenttia:

Elli kirjoitti...

Täytyyhän sitä kommentoida, jos kerran oikein odotetaan. Mun tansseihin valmistautumiseen kuuluu kiinteästi yksi hupsu, joka hyppii vieressä ja hoputtaa. Ja se hupsu on yleensä valmis ennen kun mää edes alotan valmistautumista <3

Anonyymi kirjoitti...

Kommentoinpa tähän kun en varsinaiseen kysymyspostaukseen ehtinyt :)

Minua on askarruttanut, että milloin nainen "saa" tai on oikeus kieltäytyä tanssista? En nyt tarkota humalaisia tai lääppijöitä tms, vaan tyyppejä, jotka kokee vaan epämiellyttäviksi. Esim. lähiotteessa keikuttaa kaikki kappaleet samoilla askelilla ja/tai koittaa tehdä vaikutuksen typerillä lipevillä jutuilla? Missä menee "raja", vai onko sellasta?

Olen ajatellut joskus ehdottaa sitä ihan postausaiheeksi, kun olen kaivannut keskustelua ja "vertaistukea" :)

Äitini ikäluokka sanoo, että kieltäytyä saa vain, kun hakija on humalassa. Netistä löytyvä tanssietiketti lisää tähän, että "jos hakija käyttäytyy sopimattomasti". Ystäväni taas ovat sanoneet, että naisella on AINA oikeus kieltäytyä, jos ei tahdo tanssia kyseisen henkilön kanssa. Itse ajattelen jotain siltä väliltä.

Esimerkkinä tilanne, kun on koko kuusi minuuttia rukoillut, että kappale loppuu (kuten sanoit). Sen loputtua pakotan ystävällisen hymyn naamalleni ja kiitän niiaten. Siitäkös herra riemastuu ja kysyy "mentäiskö seuraavatkin?" tai tulee vartin päästä uudestaan hakemaan. Ja taas. Ja taas. Ei millään tahtoisi olla epäystävällinen, muttei myöskään pilata koko tanssi-iltaa piileskelemällä rivin takana kyseistä tyyppiä.

Mitä mieltä olet(te)? Mitä itse teet(te)? APUA :D

Heta Ilona kirjoitti...

Onneksi jätit kertomatta ne kerrat kun hupsu on mielenosoituksellisesti marssinut valmiiksi autoon odottamaan muiden valmistumista... :DD

Heta Ilona kirjoitti...

Hei, hauskaa että tulit vielä kommentoimaan :) Olen ajatellutkin tuota aihetta, että sitä pitäisi käsitellä jossain postauksessa... Joten enpä sano tähän vielä mitään vaan palaan asiaan huomenna tai ylihuomenna, jos sopii :) Postausideoita on aina hauskaa saada ja on kiva jos voi kirjoittaa semmoisesta aiheesta mikä ihmisiä kiinnostaa, kiitoksia siis sinulle kommentista! :)