torstai 12. tammikuuta 2017

Vieraskynä: minun tanssitarinani - Jonna

Olen 15-vuotias täysin tanssimiseen hurahtanut maalaistyttö Jonna. Vanhempani ottivat minut tansseihin mukaan jo ihan pienenä. Minut vei mukanaan musiikki. Äitini osti meille sinitaivaan ensimmäisen levyn vuonna 2008 ja siitä lähtien olen käynyt lavoilla.

Näin sinitaivaan ensimmäisen kerran Hämys-lavalla 2008 kesällä. Koko perheen voimin kävimme useamman vuoden suurimmaksi osaksi vain heidän keikoillaan. Siskoni alkoivat tanssia ja halusin itsekin oppia. Riviin en uskaltanut, olinhan tuolloin alle 10-vuotias. Aloimme silloisen ystäväni kanssa tanssia. Menimme paritanssikurssille ja tunneilla minä opiskelin viemistä.

Muutama vuosi kului ja halusin opetella seuraamaan. Siskoni houkuttelivat minut naistenriviin (oli todella pelottavaa!). Osasin seurata vain muutamaa lajia ja niitäkin vain vähän. Halusin oppia lisää. Aloin käydä Antti Törmäsen tunneilla (jännitti muuten todella paljon, kun elämäni ensimmäinen tunti alkoi) ja se oli TODELLA kivaa. Siskojeni kanssa kävimme lopulta tunneilla ja lavoilla useamman kerran viikossa. Lempparilajit ovat ehdottomasti salsa, bugg ja humppa.

 Näin minä päädyin tanssin ihmeelliseen maailmaan. Lavoille ja tunneille itseäni vetää tunnelma ja se, että koskaan ei voi ”tulla valmiiksi”. Auran nuortentalo, Särkkä ja Valasranta ovat mahtavat paikat. Nyt tunnit ovat harmi kyllä jääneet hieman vähemmälle, mutta lavat kutsuvat edelleen joka viikko. Paras tanssikokemus minulle oli tämän vuoden (2016) Valasrannan tanssileiri. Raskasta, mutta samalla TODELLA kivaa ja hauskaa! Sinitaivas on edelleen vahvasti suosikki bändeissä, mutta niihin kuuluvat myös esimerkiksi Taikakuu, FBI- beat ja Lemmenlautta.


Tanssi on musiikin, kavereiden tapaamisen ja liikunnan lisäksi myös hyvä pään tyhjennys keino. Hyvän tanssi-illan jälkeen jaksaa hymyillä helposti seuraavaan tanssi-iltaan. :D

-Jonna-


Ei kommentteja: